Portul Zonei Libere Giurgiu
1. LOCATIA: km 492, in Bazinul Plantelor din Giurgiu, pe malul Zonei Libere
2. DOTARI:
– cheu vertical de 217 m lungime, poate cheia simultan 3 barje de cate 70 m lungime fiecare
– 1 macara de cheu de tip portal de 50/25 tf x 25/35 m
– 2 macarale de cheu de tip portal de 15/8 tf x 23/36 m a doua in functiune de la 01.09.2006
– 1 reachstaker de 45 t care poate manipula containere de 40 picioare pana la 12 m inaltime
– 4 motostivuitoare cu capacitate maxima de ridicare de 3 tf fiecare
– 2 platforme pentru transport intern de 60 tf fiecare
3. CAPACITATI DE OPERARE:
a). Containere: 100 buc. T / 8 ore intr-o dana
b). Marfuri generale: – paletizate: 500 t / 8 ore intr-o dana, 1000 t / 8 ore in doua dane incepand cu 01.09.2006
– vrac: 400 t / 8 ore intr-o dana, 800 t / 16 ore intr-o dana
4. MOD DE OPERARE:
– normal 16 ore / zi lucratoare
– maxima capacitate 24 ore / non stop
5. OBSERVATII:
– este cel mai nou si mai modern port din Giurgiu
– tarifele de operare sunt atractive
– prestatia este de cea mai buna calitate
– promptitudine si corectitudine maxima
La cheul Zonei Libere Giurgiu se pot efectua manipulari de marfuri paletizate, marfuri vrac, produse siderurgice – laminate, precum si produse agabaritice.
Tarife manipulare marfuri paletizate – transbord direct 2,5 euro/tona
– transbord indirect 4,5 euro/tona
Tarife manipulare marfuri vrac (macara + greifer) 2,5 euro/tona
Tarife manipulare produse siderurgice – transbord direct 2,5 euro/tona
– transbord indirect 4,5 euro/tona
Tarife manipulari produse agabaritice 30 euro/bucata – 200 euro/bucata
(in functie de greutate)
S.C. Administratia Zona Libera Giurgiu S.A. poate efectua transport rutier de marfuri, intern si international, cu cele 5 mijloace auto din dotare, tip MERCEDES, (cap tractor + semiremorca cu prelata decopertabila).
Tarif de transport: transport auto 22 tone, curse interne 0,55 euro/km
transport auto 22 tone, curse internationale 0,65 euro/km
transport auto 22 tone, incinta ZLG si local Giurgiu 600 lei/zi/camion
In Zona Libera Giurgiu a fost pus in functiune un terminal de transfer intermodal de containere de 20′ si 40′ .
Agentii economici – importatori, ale caror marfuri se aduc in containere in terminalele din Portul Constanta, au posibilitatea sa apeleze la transportul pe apa din Constanta pana la Zona Libera Giurgiu , beneficiind astfel de costuri de transport mai reduse.
Agentii economici – exportatori, care exporta marfuri prin Portul Constanta, au posibilitatea transportului de containere pana la Zona Libera Giurgiu, CF sau rutier, de aici acestea fiind preluate pe nave si transportate in terminalele maritime din Constanta (CSCT-Agigea, MAERSK, SOCEP, UMEX).